Roadtrip Yukon.

29 juli 2015 - Haines Junction, Canada

Maandagmorgen vertrokken vanuit Whitehorse naar Haines. Het was prachtig weer tot Skagway waar we de Ferry namen naar Haines. Voor Skagway begon het te regen en werd het koud en mistig... Pffff geen pretje zo hoog in de bergen, de temp ging van 20 gr naar 7...de airco ging uit en de kachel aan...
In Skagway haven lag de Ferry op ons te wachten naast de reusachtige cruise schepen!! Binnen 'no time' liep het cruise schip vol met Chinezen... Onze Ferry met mensen die van avontuur houden zoals vele motorrijders, tja hadden wij ook graag willen doen maar niet met dit weer.

Vandaag vertrokken in de stromende regen en 8 gr... Maar hoe verder we van de kust wegreden hoe beter de weergoden ons gestemd waren en zowaar nu zit ik in de zon m'n reisblog te updaten.. Jippie
De route naar Haines junction staat bekend als een van de mooiste van de wereld en dat is ook zo. De enkele auto/camper die je tegenkomt staat dan plots stil om jawel een grizzly te zien.. Prachtig de natuur zo dicht bij...

Morgen door naar Tok waar hooguit 1000 mensen wonen... Wederom een schitterende route en hopelijk mooi weer.
Wordt vervolgd...

1. Marja:
    nou Peet, mooie foto's!!
    Grappig dat je vertelt over die Chinese mensen. Toen Naomi en Jesse aan boord gingen voor whalewatching zat dit ook vol met Amerikaanse Chinezen, hihi. Zij maken overal foto's van en vooral van zichzelf!!
    Hebben jullie ook beren gezien?
  2. Karin:
    29 juli 2015
    Leuk om zo op de hoogte te blijven! Gelukkig dat het weer nu beter word. Ben benieuwd of jullie ook echt beren zullen zien. Wat is de natuur toch mooi zeg. Nog veel plezier op jullie avontuur ...groetjes je zus
  3. Nelly:
    29 juli 2015
    Hoi,vervelend van dat slechte weer,maar na regen komt zonneschijn zoals je schrijft,geniet ervan.
    groetjes uit een regenachtig nieuwdorp
  4. Miranda:
    29 juli 2015
    Hoi allebei, super mooi daar zeg, lijkt wel een natuur film die je op tv ziet.... Geniet ervan en leuk om jullie te volgen zo. Groetjes uit hansweert
  5. Annet Kole:
    29 juli 2015
    hebben jullie ook al beren gezien?, en in kroatie stikte het ook van de chinezen!, ze zitten werkelijk overal tegenwoordig, nog veel plezier!
  6. Jetske:
    30 juli 2015
    Ziet er echt super uit.....wat maken jullie weer een bijzondere reis.....ben benieuwd naar je vlgde blog
    Geniet ......