van Fairbanks naar Anchorage.

31 juli 2015 - Anchorage, Verenigde Staten

Vandaag een lange trip van Fairbanks naar Anchorage via Denali National Park. Het weer was goed en bij vertrek 6 gr maar zon. Wederom via hoge massieve besneeuwde bergtoppen en vele bergpassen vervolgen we onze trip naar het noorden van Alaska. Bij Denali National Park veel toeristen, met name chinezen (waar komen ze toch zo massaal vandaan?) met forse camera's om van alles wat ze zien een picture te maken en ja ze moeten dan wel zelf op de foto. Ze zijn, net als wij overigens, voorzien van een selfiestick, handig hoor hoef je niet aan anderen te vragen of ze een foto nemen!  Het park is bijzonder mooi vanwege de valleien en daar tegen over de besneeuwde bergtoppen. Ook hier weer grizzly's en moose gespot, bijzonder om te zien tenslotte kwamen we daar voor. We voelen ons in deze immense natuur wel erg klein en soms alleen op de wereld. Ook nu weer vele wegen met gravel die flink tegen de auto opspat. (als de huurauto retour gaat wordt er voor elke beschadiging van gravel 50 dollar in rekening gebracht...oeps duur grapje).  Af en toe een forse onweersbui en de temp daalt van 20 gr naar 8.

Ook de Alaska Pipeline gespot onderweg naar Anchorga.

Eenmaal bij het hotel, na 316 mijl, een prachtig uitzicht op de bergen aan het water. Schitterende buurt waar de mensen met de " big money" wonen. De buurman van het hotel vertrok met zijn watervliegtuigje naar.... ja dat stond er niet op. Prachtig om te zien,  ws een middel om ergens snel te kunnen komen. Bij aankomst gaan we meestal de high lights bekijken en daarna zoeken we een restaurant wat op loopafstand te bereiken is, ff de benen strekken en 1 uur stevig wandelen om wat te snabbelen zodat we de calorieen kunnen verbranden.

De bevolking van Alaska is niet zo oversized als de gemiddelde amerikaan. Hier staat het leven in het teken van hard werken. Vrijetijdsbestding is vnl vissen, canoeen en hiken.

Het is nu 22.30 uur 's avonds en de zon schijnt volop, gaat onder om 00.30 en komt op om 3 uur. Bizar als je naar je bed gaat en de zon schijnt op je slaapkamerraam.

Morgen retour naar Tok en vervolgens Haines en Whitehorse. Je moet hier enorme afstanden afleggen om ergens te kunnen komen, maar dan zie je wel het meest. Voor jullie allen een fijn weekend, geniet ervan...dat doen wij ook

Het tijdverschil met NL is 10 uur.

1. Jetske:
    1 augustus 2015
    Wat maken jullie toch een schitterende reis!! Echt bijzonder en voor ons leuk om op de achtergrond een beetje mee te reizen aan de hand van jullie verhalen geniet volop en have a great time
  2. Karin:
    1 augustus 2015
    Whow...wat is de natuur toch schitterend! Een mens heeft niet veel nodig...geniet volop van jullie avontuur wij genieten mee! Hier ook heerlijk weer wij vertrekken nu op de fiets naar veere...gezellig een terasje pakken daar is het tenslotte vakantie voor☺
  3. Miranda:
    1 augustus 2015
    Hoi jullie allebei,echt super mooie reis hoor. Hier in Nederland ook prachtig weertje we zijn met de boot richting Utrecht aan t varen.....veel plezier nog xxx
  4. Marja:
    2 augustus 2015
    Weer veel gereden zo te lezen maar dat kan ook niet anders in zi'n groot land. Wat een natuur en belevenissen!
    Wij zijn nu in Charleston sc, erg warm!
  5. Petra:
    2 augustus 2015
    Hey Marja,
    Ja we moeten vele Miles afleggen om ergens te komen! Is ook maar 1 weg van zuid naar Noord Alaska de hwy 1. Schitterende route met vele parken!
    Wij vinden van Colijn naar Adam al ver maar hier zijn ze het gewoon om veel te rijden en tja wij wennen nu ook aan afstand afleggen.... Maken vele stops tussendoor om van het uitzicht en wildlife te genieten.... Vlgde week relaxen op Vancouver Island. Jullie zien ook veel en maken eveneens een schitterende trip in the USA... Have Fun and enjoy.... X
  6. Annet Kole:
    3 augustus 2015
    een mooie reis,geniet ervan!!