Tok naar Haines Junction.

2 augustus 2015 - Haines Junction, Canada

Een nachtje 4 wheel Home is wegens flinke storm en heel veel regen met een temp van rond de 5 gr niet echt goed bevallen! Vanwege de flinke windstoten ging de camper heen en weer wat ons een rusteloze nachtrust bezorgde, tevens koud in de camper. Bewondering voor de vele motorrijders die in een koepeltentje de nacht doorbrachten.... Brrrrr

Vroeg uit bed voor een warme douche, nou ja geen warm water...sh*ttt. Geen koffie nada noppes... Wel heerlijk ontbijt bij t enige restaurant in dit kleine gehuchtje...

Onze rit voor 475 km ging van start... Na 1uurtje rijden een zwarte beer op de weg... Killed by a truck..... De damp kwam eraf, sneu, had hem liever levend gezien.

We waren vooraf gewaarschuwd vanwege de super slechte conditie van de hwy naar het westen en ja heb ff een kort filmpje gemaakt, was rough and bumpy with loose gravel high up in the mountains....

We zitten weer in Canada, net over de grens van the USA! Alaska is schitterend maar duur vanwege het feit dat alle levensmiddelen import zijn.

Nu in Haines Junction en morgen retour Whitehorse waar dinsdag onze vlucht naar Vancouver gaat...  Heerlijk relaxen op Vancouver Island...

Wordt vervolgd...

1. Nelly:
    3 augustus 2015
    hallo,weer een hele ervaring,maar zoals je schreef anderen hebben het nog zwaarder,ik moet er ook niet aan denken om bij zoveel kou in een tentje te moeten slapen.Nog een dagje genieten tijdens het autorijden en dan relaxen op Vancouver Island,nou veel plezier daar en geniet ervan
    nelly
  2. Marja:
    4 augustus 2015
    k ben wel blij dat jullie heelhuids weer terug zijn van de trip in Alaska, wat een avontuur! Had je geen berenvel nodig voor bij de haard?